מה צריך לקחת בחשבון בעבודות חשמל ב2021?

עבודות חשמל מאז ומתמיד היו קלות ברמת התכנון ולא היה צריך לקחת בחשבון יותר מדי פרטים כגון צריכת חשמל למוצרים השונים או הגדלת ההספק החשמלי בבית.

לדירת 4 חדרים סטנדרתית היה נדרש בעבר לוח חשמל רגיל בעל 6 מעגלים כאשר התאורה בבית היא לפחות 2 מעגלים שונים, מעגל אחד לבוילר, מעגל אחד למכונת כביסה, מעגל אחד לתנור ומעגל אחד ספייר לתוספת עתידית כמו מזגן שגם פעם לא היה מודרני להתקין מזגנים בדירה ואפילו בסלון.

עם התחדשות הטכנולוגיה,התחממות ליבת כדור הארץ והצרכים של האנשים נוצר ביקוש חדש לחשמל אשר לא כמו פעם נדרש תכנון מדויק הן לגבי חוטי החשמל והן לגבי הגנה בפני שריפה והתחשמלות.

איך שריפות נוצרות?

כנגד מה שרובכם חושבים ששריפה לרוב נוצרת כתוצאה מנרות שהדליקו אותם קרוב למוצרים דליקים כמו בגדים, יש כאלה גם שחושבים שמנורה התפוצצה והדליקה את הדירה, אך לא תמיד זהו המצב, כיום יש מודעות רבה יותר לשריפות שנוצרות בעקבות חשמל או עבודות חשמל ולא דווקא בגלל האנשים אלא בגלל התכנון אשר יכול להתבטאות משתי סיבות: תכנון לקוי מבעל מקצוע בתחום השיפוצים אך ללא הסמכה בחשמל או תכנון אשר היה תקין לתקופה של פעם אך הצרכים בדירה השתנו.

למשל שקע חשמל בסלון אשר נועד כשקע שירות למנורת שולחן או הטענה של טלפונים סלולארים (אשר גם פעם לא היו) והיום החליטו לחבר לשם תנור לחימום הבית.

1.החוטים המזינים את השקע הזה הם לרוב בעובי של 1.5 מ"מ ולכן מתחממים בחיבור של תנור בעל הספק גדול וכתוצאה מכך החוטים יכולים להדלק ולהצית אש בדירה.

2.חיבור רופף במגעים של לוח החשמל או של השקע או אפילו בתקע של הצרכן שלרוב זה לא קורה.
חיבור רופף זה הפוטנציאל הגדול ביותר לדליקה של האש!

לכן צריל לבחור את החשמלאי המקצועי ביותר. חשמלאי בירושלים והסביבה מקצועי ביותר ומסוגל לתת מענה לכל סוג בעיה בחשמל הבית שלכם.

עבודות חשמל

למה ואיך וזה קורה?

כאשר החיבור רופף בעצם אין מגע מלא בין ההזנה לצרכן ומה שקורה הוא קשת חשמלית בין המקור לצרכן והתוצר הוא חום גבוה, החום הגבוה יוצר את האש, אתם יכולים לראות את זה בצורה של ניצוצות למשל בטח קרה לכם מלא פעמים שכאשר חיברתם משהו לשקע חשמל ראיתם ניצוצות לכמה שניות וזה בדיוק ה"קשת החשמלית" שדיברתי עליה. אך אל תדאגו מחיבור חד פעמי לא תידלק שריפה בחיים, מה שכן מדאיג זה חיבור רופף בתוך השקע שאתם לא רואים ומשתמשים בשקע הזה באופן קבוע והחום מתפשט באופן קבוע בתוך השקע עצמו, אז מספיק שתשכחו פעם אחת תנור דולק בשקע הזה ותלכו לישון או תצאו מהבית השריפה תוכל להיווצר ואז הזמן הוא קריטי להשתלטות על השריפה, למרות שתרצו לשמור על הבית אני מקווה בשבילכם ששום דבר כזה לא יקרה לכם בזמן השינה בגלל שלרוב שזה קורה יש מלא עשן בדירה ואנשים נחנקים מהעשן בעודם ישנים, כאשר הם קמים זה כבר מאוחר מדי..

שריפות שקורות בגלל תכנון לקוי

הסיבה השנייה לשריפות בבתים או תשתית לעבודות חשמל אשר לא נועדה לצרכים היחודיים של כל אדם וזה מתבטא הן בעובי החוטי והן במספר החיבורים שנעשו בדרך, למשל:

בוילר לחימום המים אמור להיות מוזן מכבל חשמל בעובי של 2.5 מ"מ לכל חוט ואמור להיות ללא חיבורים בדרך.

למה אסור שיהיו חיבורים בדרך?

את התשובה לשאלה הזאת כבר קראתם מקודם והיא התחממות החוטים בחיבורים רופפים, לחשמל יש ויברציות אשר מתבטאות בהספקים גדולים,יש חוק בעניין התחזוקה שמגדיר שיש לחזק את כל החיבורים של חוטי החשמל אחת לשנה אך הבעיה עם זה שאנשים מגיעים לחיזוק החיבורים (אם בכלל,בטח לא במגזר הפרטי) הם מגיעים ללוח עצמו ולא בקופסאות חיבורים לאורך הדרך,לכן כמעט ואף פעם לא נוגעים בקופסאות חיבורים אז צרכן כמו בוילר עדיף שלא יהיו חיבורים בדרך בכלל ולא יהיה שותף עם צרכנים נוספים בדירה.

שריפות שקורות בגלל תכנון לקוי – מפסקים בלוח החשמל

הסיבה השנייה לשריפות בגלל תכנון לקוי הוא ההגנות על חוטי החשמל בלוח החשמל.
לכל גודל של חוט יש מפסק ייעודי אשר נועד להגן על זרם יתר בחוטי החשמל אשר מונע את ההתחממות שלהם

אז איפה הבעיה?

הבעיה במפסקים נוצרת ברגע שהחשמל קופץ ומישהו מגיע ומחליט להחליף למפסק גדול יותר בשביל למונע את ההקפצה של החשמל וזה כמובן שהבנתם דבר שאסור לעשות אך עוד עושים את זה..

הבעיה הנוספת היא שיכול להיות שהמפסק שהרכיבו הוא תקין ביחס לחוטים אך בדירה עצמה החליטו לפצל את החוט חשמל הזה ולצאת איתו לשקעים נוספים בשטח חתך נמוך יותר וכאן מתחילות הצרות כי אף אחד לא רואה את זה ובטח שלא יודעים מזה..